TITAN Containers investerer i ny og fremtidssikret truck til containerhåndtering

I 1987 stiftede Layland Barker virksomheden, der i 1989 kom til at blive kendt som TITAN Containers. Virksomheden har siden udviklet sig til at være markedets førende leverandør af salgs- og udlejningscontainere i Danmark. ProTruck har netop leveret en ny maskine som led i plan, om at matche den stigende efterspørgsel hos TITAN.

I en garage i slut 80érne solgte Layland Barker den første container under TITAN-navnet. Det skulle blive det første spæde skridt mod en imponerende udvikling. Mere end tre årtier senere er de en af verdens største privatejede leverandører af containere. Specialet er international containerudlejning samt salg af nye og brugte containere til ethvert formål.

 

Gennem de seneste 10-15 år har TITAN specialiseret sig i køle- og frysecontainere, som bruges til opbevaring og transport af blandt andet fødevarer og farmaceutiske produkter. De kan tilmed kalde sig global markedsleder inden for kølecontainere under deres tilhørende brandtnavn - ArcticStore. De innovative tanker er mange hos container-giganten, som også tilbyder specialindrettede containere til kontor og beboelse.

 

I dag udgør de specielle køle- og frysecontainere halvdelen af omsætningen, hvoraf resten består af containerudlejning, salg og selvopbevaring. TITAN Containers har i dag kontorer i 17 lande, en flåde på mere end 30.000 containere og 100 depoter, der servicerer kunder over hele verden.

 

Herhjemme leverer container-giganten til nogle af de største danske kunder - Salling Group og Vestas. I udlandet huser de store virksomheder som Tesco og Siemens Gamesa.

Gode medarbejderforhold med en ny og højteknologisk truck

TITAN Containers er lig med høj kvalitet i både produkter og service. Gode medarbejderforhold er ligeledes en af grundstenene i TITAN´s forretning. Som stifteren og administrerende direktør, Layland Barker, udtrykker det - “A happy team is a successful team. Human ressources are the most important company asset.”.

 

TITAN søgte en god og fremtidssikker løsning til deres interne logistik. Det skabte behovet for at investere i en nyere og mere moderne truck som erstatning for en slidt og ældre model. Valget faldt på en Hyster empty container-handler. At kunne give føreren en forbedret køreoplevelse og komfort, vejede især tungt i udvælgelsen. 

 

I vores valg af truck vægtede vi højt, at den havde klimaanlæg i selve førerhuset. Det kan jo godt blive varmt for førerne om sommeren. Økonomien vægtede vi selvfølgelig også højt. Jeg vil også sige, at det også har været udslagsgivende, at vi også kunne komme af med den gamle i bytte.” udtaler CFO, Sevgyl Abdulovski.

 

TITAN´s Hyster truck er den første af sin slags i Danmark til at blive leveret med den nye Mercedes-Benz Stage V motor og Hyster´s nye XD-kabine. Til sammen sikrer de en optimeret førerkomfort, ergonomi og driftsøkonomi.

At forstå kunden og deres behov

Man siger, at kunden altid har ret - men ved de altid bedst? Ethvert godt og meningsfuldt samarbejde starter ofte ved et grundigt forarbejde og indledende drøftelser, for at finde frem til det helt rigtige produkt for kunden.  

 

Generelt når jeg samarbejder med leverandører, vægter jeg højt, at de sætter sig ind i tingene og sætter sig ind i vores behov. Det er det, som det hele handler om, når man laver forretninger med leverandører – at forstå kunden. Det er også det, vi altid prøver på, når vi lejer containere ud. Det er at forstå kunden og deres behov.”, fortæller CFO, Sevgyl Abdulovski.

 

Svaret stod helt klart ved spørgsmålet om, hvorfor valget faldt på ProTruck som samarbejdspartner.  

 

Vi valgte Protruck, fordi de satte sig ind i vores behov. Vi havde nogle rigtig gode indledende drøftelser, og de lavede en rigtig god foranalyse af, hvad vores behov var. Der var ikke nogen tvivl om, at de virkelig havde tænkt over tingene. Det var det, der var udslagsgivende. Jeg ser frem til et godt samarbejde i fremtiden.”, afslutter Abdulovski.

 

ProTruck har leveret den nye maskine i de velkendte TITAN farver og firmalogo. Det udtrykker CFO, som ”en rigtig god brandmæssig bonus”.